Архива 2005-2006 > Култура - Умеће читања | УЗ КЊИГУ „СРПСКА ДЕЦА ЦАРСТВА” ДРАГОША КАЛАЈИЋА Атентат на равнодушност
Главни јунак овог провокативног и супериорног романа зове се: српско национално питање Пише: Златко Красни | Цео текст > | Архива 2005-2006 > Култура - Умеће читања | „ЧУДЕСНА ХРОНИКА НОЋИ” РАДОВАНА КАРАЏИЋА Стара коб проклете авлије
„Модернизам” јалово опонаша позне надреалистичке игре с језиком или кафкијанску шкртост, као и Бекетову „херметичку” реторику, представљајући сопствену бесплодну трулеж као отмену бољку. Иако формом и унутрашњом грађом „модернистички”, Караџићев роман надмоћно слабости „модернизма” претвара у своју снагу Пише: Драгош Калајић | Цео текст > | Архива 2005-2006 > Култура - Умеће читања | ЧУВЕНИ РОМАН ФЕРДИНАНДА АНТОНИЈА ОСЕНДОВСКОГ НАЈЗАД И НА СРПСКОМ ЈЕЗИКУ Бели бог рата
Знаменити авантуристички, историјски, путописни, аутобиографски и етнолошки роман – „Звери, људи и богови” – „води нас кроз вејавицу руске револуције и монголске ослободилачке борбе све до сржи тајанственог будистичког учења о Краљу Света и Агарти, његовом подземном краљевству. У хаосу пропасти руског царства, пред нашим очима израња најчудеснија галерија звери, људи и богова, и њихових судбина.” Овај роман надахнуо је Хуга Прата за стварање славног стрипа „Корто Малтезе у Сибиру” и Френсиса Форда Кополу за „Апокалипсу данас”
Пише: Борис Над | Цео текст > | Архива 2005-2006 > Култура - Умеће читања | МИШЕЛ УЕЛБЕК, „ДИЈАГНОСТИЧАР НОВОГ ЕВРОПСКОГ СУМРАКА” Могућности једног острва
Његов вртоглави успон из потпуне анонимности и милионски тиражи које данас остварује сведоче о томе да је могуће спојити наизглед неспојиво: писати о озбиљним стварима а истовремено бити конкурентан на тржишту, мислити неконформистички и говорити политички некоректно а одржавати свеприсутност у медијима, бити срачунато провокативан и отворено писати о сексуалним темама а не скренути у порнографију и литерарни шунд Пише: Марко Танасковић | Цео текст > | Архива 2005-2006 > Култура - Умеће читања | ЈОШ ЈЕДНОМ ПОВОДОМ ИЗАБРАНИХ ДЕЛА НЕБОЈШЕ ЈЕВРИЋА, „СРПСКОГ БУКОВСКОГ” И „СРПСКОГ ХЕМИНГВЕЈА”, ПЕСНИКА ПРЕДЕЛА ГДЕ СУЗЕ НИСУ О.К. Страшоња Страшни није побегао
Он пише у фрагментима. Човек попут њега у времену попут овог једино тако и може. Фрагменти: сев светлости у рушевинама. Расути делићи неке монументалне форме, за коју снаге више немају ни писац ни читалац. Крхотине разбијене слике на којој се и сами налазимо. Окрајци романа отети огњу, још врели. Фронцле смисла, таман толике колико га је преостало у нашим животима, у нашим смртима. Она, овде толико спомињана, „лазаревска зрна соли из којих ће, једном, све поново нићи”. Клице очаја и ината, катастрофе и препорода, уједно. Водич за оне којима ће бити писано, кад се шећерна водица опет усмрди, да намирују наше рачуне
Пише: Богдан Десница | Цео текст > | |
|
|
|